Choklad- och mint mousse

Den här moussen har jag inte prövat än, men den verkar väldigt god.. blir nog att laga lite finare middag och bjuda på detta som desert :)


6 port
tid: ca 15 min + tid att stelna
 
1+2 dl vispgrädde
100 g mörk choklad i bitar
6 plattor after eight
50 g ljus choklad
 
Koka 1 dl grädde i en kastrull. Ta den från plattan och blanda i mörk choklad och after eight så att den smälter.
Låt svalna i rumstemperatur.
 
Vispa resten av grädden. Vänd ner den i chokladen.
Rör försiktigt så att den inte blandar sig helt.
Skeda upp i 6 portionsglas och låt stelna i kylen minst 1 timme.
 
Flaga den ljusa chokladen med en osthyvel eller potatisskalare och lägg på moussen vid servering.

Kommentarer
Postat av: ina

gott låter det;D

2008-08-27 @ 19:43:11
URL: http://iiiiina.blogg.se/
Postat av: XON

Besök gärna min blogg :D

Jag gör headers. smycken mm.

Jag hjälper även till vid tekniska problem :D

2008-08-27 @ 19:44:46
URL: http://xon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0