Sommar tips!

Har varit lite slarvig med att lägga in nya recept här på sidan, men jag kan väl bara berätta sanningen att det har inte blivit så många ordentligt lagade mål hemma nu när Fredde är i Finland och jobbar. Vi var i stugan ett par dagar innan han åkte och då blev det ju självklart grillat. Köpte något griskött från ica som var marinerat med vitlökssmör, men det var inte att rekomendera... köttet blev väldigt torrt och tråkigt, både jag och Fredde rynkade på nosen och tog inte den där "obligatoriska köttbiten på gaffeln" som avslutning.

Sen har det mest blivit lite frukt som lätt luch innan jag har åkt iväg och jobbat kvällar, sen har vi ju pedagogisk middag på jobbet och då kan det vara allt möjligt.

Men i fredags var jag över hos min kära far och grillade med honom och hans kamrat, mamma var och äcklade sig i en pool hos en utav hennes vänner. Hon var så snäll och mms:ade en bild där hon och vännerna satt i kvällssolen i poolen med varsin drink i handen. *Morr* -blev inte alls avundsjuk! ;)
<-- Här är bilden jag fick *fnys*

Men iaf så blev det grillning hos far... det var jag som hade fixat inhandlingen :P Så det "jag" bjöd på (som mamma betalade) var grillad getost med honung som förrätt, grillad kassler med potatissallad och en liten sallad på gurka, tomat, paprika och sallad. Hade köpt efterrätt också, men den orkade vi inte med. Hade köpt lite ost och kex som avslutning bara.

Men mina absolut bästa sommar tips är:
Färska sparrisar som man grillar, jag inte alls om sparris vanligtvis men när dom grillas är dom underbara!

tips nr 2 är att grilla getost som jag nämde här ovan. Den jag brukar köpa är en stenhård fyrkantig klump med vit plast runt omkring med en blå etikett. Heter någonting med H i början. Den skär man i skivor och lägger på grillen, när dom har fått lite färg vänder man på dom och klickar på lite honung och sedan är det bara att servera. Jag brukar bara äta dom som dom är utan någonting till. Men det ska nämnas att dom måste serveras fort, när dom har svalnat lite är dom inte lika goda och så gnisslar dom lite mellan tänderna ;) 

Tips nr 3 är potatissallad med ägg. Det är min kära mor som har lärt mig sen jag var liten. Köp vanlig potatissallad och koka sedan ägg och tärna ner dom i potatissalladen. Jag brukar köpa ca 500g potatissallad och till det har jag 6 st kokta ägg som jag skivar i äggskäraren så dom blir som små små fyrkanter. Det blir inte så majonäsigt, utan det får en mildare smak :) 


Det var allt för mig denna gång :P  


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja, du Sara jag tycker också det ser " äckligt" ut med badet ; D och så en drink i handen..det går utför med Ann-Marie är jag rädd för.Hälsa gottegrisen///Kram Jeanette

2008-07-28 @ 17:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0