Supergod paj!

I tisdags skulle jag och Fredde över till ett par kompisar för att grilla, men vädret blev jätte dåligt så vi bestämde oss för att ta en fika istället. Och vad passar bättre än en ljummen rabarberpaj när det är kallt och ruggit ute?!

Pappa har fått recept av sin jobbarkompis på en jättegod paj och den är super enkel att göra så den passade utmärkt i tisdags :D

Pajen är perfekt för dom som inte tycker om att grisa ner fingrarna ;) och den blir mycket knaprigare än vanlig smulpaj!



Här kommer receptet:

1 1/2 kkp socker
1 1/2 kkp mjöl
1 tsk bakpulver
1 ägg
ca 100 g smält smör/margarin
rabarber eller äpplen (efter egen smak)

(När jag bakar efter receptet använder jag 2,5 dl socker och mjöl... jag har inga små kaffekoppar :P)

*Smörj en pajform och lägg i rabarber/äpplen. 
*Blanda socker, mjöl, bakpulver och rör i ägget, smula sedan över degen över frukten.
*Smält smöret och häll över frukten och den smulade degen.
* Grädda mitt i ugnen på 225 grader i ca: 10-13 min



Servera sedan pajen ljummen med vaniljvisp :D

Kommentarer
Postat av: gudmor

nu har jag tittat på min kreativa guddotters blogg. ska nog prova pajen

2008-06-16 @ 20:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0