After Eight rulltårta

Det här receptet har jag fått av mammas kompis Doris, varken hon eller jag har testat det men det låter grymt gott och ska absolut bli prövat =) Om någon hinner pröva det innan mig så gör gärna en kommentar!


* Täck en plåt med bakplåtspapper.
* Vispa 3 ägg och 1½ dl socker pösigt.
* Blanda 2 dl vetemjöl och 1 tsk bakpulver och rör ner det försiktigt tillsammmans med  1 msk snabbkaffe utrört i 1 msk vatten. 
* Bred ut smeten över pappret till en jämnt lager. Grädda mitten av ugnen 250 grader i ca 5 min.
* Strö lite socker på kakan och stjälp upp den på smörpapper.
* Lägg på samtliga bitar från en liten After Eight kartong medan kakan är varm.
* Bred ut bitarna så att de täcker hela kakan. Rulla ihop.
* Serveras gärna med konserverade persikor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0