Mexikansk lasagne

När jag ändå håller på att prata om min och Rebeccas matjunta kan jag ju bjuda på et till recept från Rebecca. Det här var det första hon bjöd på när vi hade börjat med våran matjunta =) Något som jag förde vidare till mamma och som vi båda gör rätt ofta nu förtiden =)

En mexikansk lasagne gör man såhär:

4 st kycklingfilé
2 st paprikor
1 burk vitlökssalsa
1 stor bur creme fraiche
1 pakt bacon eller 1 pakt skivad skinka
1 påse burritoskrydda
1 stor lök
1 pkt vetet tortillia
1 msk mjöl
riven ost

Tärna kycklingen och stek, tilsätt hackad lök, skinka/bacon och låt sjuda.
hacka paprikan och häll i paprikan, buritoskrydda, creme fraiche, vitlöksalsa och mjöl. - Låt sjuda
Gör sedan som med en vanlig lasagne, varva sås och plattor- tortillia. Börja och avsluta mes sås och toppa med ost.
Gratinera i 200 grader tills osten har fått färg.

En jätte god sallad till det här är: ruccola, tomat, paprika, gurka och avokado.

Här kommer lite bilder på dom olika ingredienserna. Själv hade jag ingen aning om vad burritoskrydda var eller vart man får tag på skivad skinka, eller vart man hittade vitlökssalsan. Men här komme rlite hjälp på traven.

Burritoskrydda


Vitlökssalsa


Vete tortillia



Tyvärr hittade jag ingen bild på skinkan jag brukar använda, för jag brukar alltid använda skinka istället för bacon. Jag tycker det blir matigare med skinka. Men skinkan brukar finnas i förpackningar i kyldiskarna, nära ex pizza paket för skinkan ser precis ut som den man har på pizzerior. Inte vanlig påläggsskinka som man strimlar själv utan lite tjockare. Tror märket brukar heta Perssons eller liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0