Min favorit röra!

Det här är min favorit röra. Mamma brukar göra räkstrutar när det är lite fest hemma och jag bara älskar dom!!! Mamma brukar även bli beordrad att göra lite extra eller att spara lite av röran så man kan äta av den dagen efter på frukostmackorna =)  Så nu tänkte jag dela med mig utav receptet ihopp om att bli bjuden på det hos fler ;) Denna röra kan man även ha till ex toast och bakad potatis.

Strutarna är gjorda av smördegsplattor som man skär i tunna remsor och virar runt ett strutformat bakplåtspapper. Pensla sedan med ägg på struten och strö sedan på lite sesamfrön. Stoppa in i ugnen tills dom är färdiga (läs på smördegspaketet)

Röran:
1 dl creme fraiche
3 msk majonäs
100 g crabfisch
250 g skalade räkor
2 msk dill
1 tsk rödlök
4 msk löjrom (25 g)
Dekoration: citron, dill, salladsblad

Hacka crabfisch, räkor och lök. Blanda sedan allt i en bunke och låt stå svalt.

När strutarna är klarar och det är dags att servera stoppar man in ett salladsblad i struten (låt en del hänga ut) och fyll sedan med röran, lägg även lite röra utanför struten på salladsbladet som hänger ut. Dekorera med citron och dill.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0