Kycklinggratäng

Oftast när jag frågar Fredde vad han vill ha för mat så brukar han alltid svara " den där kyckling med curry"  så här om dagen när var duktig och gjorde en matlista så handlade jag hem för att kunna göra en kycklinggratäng åt sambon. Den delades rakt av som nattmat mellan sambon och hans två jobbarkompisar som har varit våra inneboende i helgen, så den blev uppskattad även där. Och här kommer receptet på den:






Kycklinggratäng

Pasta
1 grillad kyckling
1 gul lök
1 gul paprika
1 röd paprika
1 grön paprika
1 msk smör
1 msk curry
2  dl hönsbuljong
2 dl grädde
salt & peppar
riven ost


- Koka pastan. (Jag brukar ta en förpackning på 500 g med skruvar i olika färger)
Hacka löken och paprikorna. Lägg smöret och curryn i en kastrull och häll på grönsakerna och låt dom fräsas några minuter. Häll i hönsbuljong och grädde och låt koka i 10 min, smaka av med salt och peppar.
Smörj en ugnsform och häll i den kokta pastan. Dela kycklingen i mindre bitar och lägg på pastan. Häll sedan på såsen över pastan och kycklingen och strö sedan på den rivna osten.
Gratinera i ugnen på 200 grader i 20 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0