Kladdkaka med Polly

Just nu sitter jag i den stekheta värmen på jobbet, men när jag slutar ska jag åka till söta Anki som är hundvakt ute i en sommarstuga vid vattnet. Vi hoppas på att vädret ska vara på våran sida så att vi kan sitta ute och grilla och bara njuta av livet! Men jag har gjort en liten bacup ifall vädret skulle skita sig.. Jag har nämligen bakat en kaka med pollygodisar =)

Jag satt och letade på nätet igår efter ett recept på hemmagjorda piroger, för på sommaren när det är så här varmt är man ju inte så hungrig men måst få i sig något. Klart att jag kan gå och köpa mig ett paket med Gorbys piroger på ICA, men det känns mer hälsosamt att göra egna piroger så  vet man vad som finns i och så kan man smaksätta efter eget tycke. Så jag hittade ett recept på piroger, men sen surfade jag vidare på samma sida och hitta det här receptet. Tyvärr kommer jag inte ihåg vart jag hittade dom. Men här kommer iaf receptet på pollykakan, den ska provsmakas ikväll så jag får komma med betyg sen. Pirogerna kommer oxå in någon dag, jag måste bara hitta motivationen i värmen att göra dom :P

Receptet på Pollykakan:
 175 g blockchoklad (Jag tog ljus)
 175 g smör
 2 dl socker
 3 ägg
 300 g polly - 1 1/2 påse (Jag tog påsarna med både mörk och ljus choklad)
 1/2 dl mjöl
 2 tsk kaffe

Smält smöret och chokladen. Vispa äggen och sockret pösigt. Rör ner chokladblandningen i äggsmeten och häll i mjöl, kaffe och Polly. Häll smeten i en form med löstagbar kant och grädda i ugnen i 175 grader i 30 min.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0