American pancakes

Jag vet, jag har varit riktigt dålig på att lägga in här, men det har varit lite ont om tid och har inte riktigt haft en bra kamera. Skulle ju vilja ha en riktigt bra mobilkamera så att det är lätt att överföra till datorn, något man kanske ska önska sig när man fyller?!

Men men... idag blev jag riktigt sugen på American pancakes, så jag letade fram ett grundrecept på nätet men prövade att göra om det till lite nyttigare. =)




Här kommer receptet!:

5 dl siktat dinkelmjöl
1 tsk bikarbonat
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 tsk socker
1 krm salt

Blanda alla dom torra ingredienserna

tillsätt:
5 dl filmjölk
1/2 dl rapsolja
2 äggulor

Vispa 2 äggvitor och vänd ner i smeten.
Stek sedan i stekpanna med smör!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0