Maritas tonfisklåda

Jag och en kollega jobbade både lördag och söndag kväll tillsammans en helg och då skojjade jag och sa att jag kunde göra en matlåda till henne på lördagen om hon gjorde en till mig på söndagen. Det tyckte vi lät lite mysigt, så på lördagen hade jag förberett till mexikansk lasagne här hemma och så tog jag med allt till jobbet och gratinerade i ugnen på jobbet. På söndagen var det Maritas tur och hon tog oxå med sakerna till jobbet och gratinerade sin tonfisklåda på jobbet.. och den blev jättegod, så därför tänkte jag dela med mig utav hennes recept här =) Ni kan även hitta hennes recept på en variant av korvstroganof här på sidan :P

Här kommer receptet:

Potatis
1 stor burk creme fraiche
3 burkar tonfisk
3 påsar Hollandisesås
Riven ost

Lägg kokt tärnad potatis i botten på en gratängform, krydda med salt, aromat och dill.
Blanda creme fraiche och tonfisk och häll över potatisen.
Gör i ordning Hollandisesåsen och häll över tonfiskblandningen.
Strö över riven ost och gratinera i 225 grader i 20-30 min


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0