Min fiskgratäng

Igår blev jag jättesugen på fiskgratäng. Hade inte så mycket saker hemma och orkade verkligen inte gå och handla, så det blev lite "jag tager vad jag haver" =P Med det blev verkligen jättegott och det var jättelätt att göra =)

Det här avnvände jag:

2 st torskfiléblock
1 liten burk creme fraiche
1 stor tub räkost
1 msk Dill
Potatis
1 ägg
Smör
Mjölk
Peppar


Skala och klyfta potatis koka. 

Dela torskfiléblockena i ca 6 bitar per block. Lägg fiskbitarna i mitten på en smord form och stoppa in dom i ugnen på 200 grader i 30 min.

Häll av vattnet när potatisen är färdigkokt, mosa potatisen lite med visparna  (Jag använder alltid elvispen när jag gör mos) och klicka sedan i en klick smör, krydda och häll på en skvätt mjölk och vispa sedan runt lite. Knäck i ägget och fortsätt vispa, tillsätt ev mer mjölk, moset ska vara ganska slätt!

Blanda creme fraichen och räkosten och tillsätt dillen.

Ta ut fisken när den är klar och klicka moset runt kanterna, häll sedan räkostsåsen över fisken.

Gratinera i ugnen i 250 grader i 20-30 min



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0